منتخب سردبیر

BNPL برای فروشندگان

مزایای BNPL برای فروشندگان

 

قبل از اینکه به منافع BNPL و این‌که چگونه کار می‌کند بپردازیم، اجازه بدهید آن را تعریف کنیم:

“الان بخر، بعدا پرداخت کن” (BNPL) یک روش پرداختی است که به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهد که مبلغ خرید خود را به صورت اقساطی در طول زمان پرداخت کنند. در این روش در هنگام خرید، فقط اولین قسط پرداخت می‌شود.

اقساط باقیمانده به طور خودکار، از روش پرداخت ترجیحی مصرف کننده، در تاریخ های از پیش تعیین شده، تا پرداخت کامل خرید برداشت می شود.

 

BNPL برای فروشنده‌ها

پذیرش گزینه‌های پرداخت BNPL به فروشندگان اجازه می‌دهد که به مشتریان این امکان را دهند که بدون اینکه تمام بودجه کالا یا خدمت را داشته باشند، آن را تامین کنند. (در یک نظرسنجی اخیر در امریکا 45 %  از پاسخ دهندگان گزارش دادند که از BNPL به عنوان راهی برای خریدهای خارج از بودجه استفاده می‌کنند.)

تاریخچه BNPL

ایده پرداخت مبلغ خرید در طول زمان جدید نمی‌باشد. مدل‌های خرید اقساطی و با تاخیر پرداخت بیش از یک قرن است که در ایالات متحده وجود داشته است. در حوالی سال 2012، مفهوم BNPL دیجیتالی شد و به سرعت در میان مصرف‌کنندگان آگاه به فناوری محبوب شد. از آن زمان، پذیرش جهانی BNPL همچنان در حال افزایش است به طوری که پیش بینی شده است در سال 2022، تراکنش گزینه های پرداخت BNPL در ایالات متحده به بیش از 82 میلیارد دلار برسد ( افزایش سالانه 66.5٪).

سه دلیل اصلی برای این امر وجود دارد:

  • خرید نسل جوان از طریق این پلتفرم‌ها بسیار بالاست. در بین این نسل از سال 2019 تا 2021 کسانی که در ایالت متحده BNPL را انتخاب کردند، از 6% به 36% افزایش یافته است.
  • اختلالات در زنجیره تامین محصولات و خدمات سبب کمبود می‌شود و این سبب می‌شود مصرف‌کنندگان، به خصوص برای فصل تعطیلات و یا پیک تقاضای بازار زودتر خرید کنند. لذا دانلود برنامه‌های BNPL در دسامبر 2021 افزایش 20 درصدی نسبت به سال گذشته آن داشته است.
  • علت دیگر ترس از بدهی می‌باشد. برای مصرف کنندگان “الان بخر، بعدا پرداخت کن” جایگزین مناسبی به جای پرداخت با کارت‌های اعتباری است. زیرا بسیاری از افراد، نسبت به انباشت بدهی از نوع کارت‌های اعتباری، محتاط هستند. پرداخت خرید در یک سری اقساط بدون بهره جذابیت بیشتری دارد.

مزایای BNPL برای فروشندگان

قبول پرداخت‌های BNPL برای فروشندگان مزایای کلیدی دارد، این مزایا شامل:

  • گسترش میزان مشتریان

با ممکن کردن خریدهای بزرگتر از طریق BNPL و پیشنهاد روش‌های پرداخت منعطف‌تر، فروشندگان می‌توانند پایگاه مشتریان خود را گسترش دهند، تا خریدارانی را که معمولا توانایی پرداخت ندارند ( و یا منتظر چک حقوق این ماه هستند) نیز شامل شوند. این موضوع به خودی خود سبب افزایش فروش می‌شود.

نرخ خریداران آمریکایی که از BNPL استفاده می‌کنند، تنها بین سال‌های 2020 تا 2021، 80% افزایش‌یافته است. مخصوصا اگر شما بخواهید خریداران جوان‌تر را جذب کنید، می‌توانید سرویس BNPL را به فرایند خود اضافه کنید.

از آنجایی که شرکت‌های شخص ثالث در BNPL در زمان خرید به طور کامل به فروشندگان پرداخت می‌کنند، فروشندگان می‌توانند با اطمینان و بدون ریسک مالی این گزینه را پیشنهاد دهند.

  • بهبود تجربه مشتریان

زمانی که به مشتریان گزینه‌های پرداخت و همچنین کنترل بیشتر بر روی تصمیمات خرید داده می‌شود، رضایت افزایش می‌یابد. ارائه این گزینه پرداخت انعطاف پذیر یکی از راه‌های جلب نظر آن‌ها است.

بنا به تجربه بعضی از شرکت‌های ارائه‌دهنده BNPL، این مدل نسبت به سایر گزینه‌های پرداخت 20 تا 30 درصد بهبود تجربه مشتریان بالاتری به همراه داشته است.

  • وفاداری بیشتر مشتریان

تجربیات مثبت مشتری به معنی فروش بیشتر می‌باشد. اگر مشتریان بتوانند به یک تجربه بدون دردسر تکیه کنند، احتمال اینکه در آینده مجددا به ما مراجعه کنند، بالاتر است.

در یک نظرسنجی در امریکا نشان داده شده که 76 درصد امریکایی‌ها اگر تجربه‌ای ساده و بدون عیب از یک طرح پرداخت داشته باشند، احتمال خرید مجدد آن‌ها بالاست.

  • متوسط دفعات و مقدار خرید بالاتر

در مطالعه‌ای اخیر، 30 درصد از خریداران گزارش دادند که گزینه پرداخت منعطف عاملی تعیین‌کننده در خرید یا عدم خرید آن‌هاست. این می‌تواند اثر مهمی بر متوسط دفعات خرید و نیز متوسط مبلغی که یک مشتری هنگام خرید خرج می‌کند، داشته باشد.

پرداخت‌های کوچکتر، بار مالی اولیه را کاهش می‌دهد و تشویق به خریدهای بیشتر می‌کند. خیلی از فروشگاه‌های آنلاین با افزودن BNPL به عنوان یک گزینه پرداخت، افزایش چشمگیری در فروش خود مشاهده کردند.

  • نرخ تبدیل به مشتری بالاتر

رها کردن سبد خرید و انصراف از خرید چالشی برای فروشندگان است. افزودن گزینه‌های پرداخت BNPL می‌تواند به کاهش رها شدن سبد خرید کمک کند و این امکان را برای مشتریان فراهم می‌کند که در طول زمان به جای یکباره پرداخت کنند.

معایب BNPL برای فروشندگان

با وجود تاثیر مثبت “الان بخر، بعدا پرداخت کن” بر روی عادات خرید مصرف‌کنندگان، فروشندگان نیاز دارند موارد زیر را در نظر بگیرند:

  • واجد شرایط بودن: بعضی صنایع از نظر قانونی نمی‌توانند BNPL را ارائه دهند. به عنوان مثال در ایالات متحده این محدودیت برای صنایعی مانند بازی و دخانیات وجود دارد.
  • هزینه‌ها: بعضی از گزینه‌های “الان بخر، بعدا پرداخت کن” هزینه بیشتری نسبت به سایرین دارند. استفاده از پردازنده‌هایی که هزینه‌های رقابتی ارائه می‌دهند، می‌تواند به مقرون به صرفه‌تر شدن BNPL کمک کند.
  • ادغام: ارائه‌دهندگان مختلف خدمات BNPL با یکدیگر یکپارچه نیستند. با یکپارچه سازی درگاه‌های پرداخت می‌توان گزینه‌های “الان خرید کن، بعدا پرداخت کن” را برای آینده آسان‌تر کرد. به همین جهت باید به دنبال ارئه‌دهنده‌هایی با هزینه راه‌اندازی کم و یا بدون هزینه باشید.

 

نتیجه‌گیری

برای کسب و کارهای واجد شرایط “الان بخر، بعدا پرداخت کن” در نهایت نتیجه می‌دهند. گام بعدی انتخاب یک درگاه پرداخت همه‌کاره است که گزینه‌های رایج BNPL در آن ادغام شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *