از آنجایی که محبوبیت BNPL در سراسر دنیا افزایش می یابد، نوبت به ورود و بانکها به این حوزه نوین رسیده است. بانکها اکنون در موقعیت ایدهآلی برای رقابت قرار دارند: BNPL میتواند به آنها کمک کند تا روابط با مشتریان را تقویت کنند، درآمدهای جدیدی ایجاد نمایند و فرصتهای استراتژیکی برای خود خلق کنند.
BNPL فقط برای جوانان نیست!
در حالی که BNPL معمولاً به عنوان راهی برای گسترش پرداختها برای جوانانی که به هر دلیلی دارای محدودیت نقدی هستند در نظر گرفته میشود، نتایج تحقیقات چیز دیگری را نشان میدهد: نمی توان از نقش BNPL به عنوان وسیله ای سریع برای دسترسی به مقادیر محدود خرید اعتباری غافل شد. این در حالی است که مشتریان BNPL در دنیا از سهولت استفاده و انعطافپذیری که این سرویس در مقایسه با کارتهای اعتباری سنتی یا اضافه برداشت بدهی ارائه میدهد، قدردانی میکنند. نکته مهم اینکه BNPL فقط مربوط به مصرف کنندگانی نیست که به محصولات اعتباری سنتی دسترسی ندارند. علاوه بر این، تحقیقات نشان میدهد که نه تنها هزارهها، بلکه مشتریان در هر سنی که باشند از مزایای این سرویس پرداخت استفاده میکنند. نکته جالب پذیرش BNPL توسط \”بیبی بوم ها\” (افراد بالای 55 سال) در سراسر جهان از 1٪ به 18٪ بین سال های 2019 و 2021 افزایش یافته است.
پذیرش سرویس BNPL توسط نسل های مختلف در سالهای 2019 و 2021
طریق BNPL به مشتریان ارائه دهند و بر اساس امتیاز ریسک یک مشتری، اعتبار را بر اساس آن قیمت گذاری کنند.
استراتژی بانک: BNPL و دیجیتالی شدن کامل
تحقیقات اروپایی ما نشان میدهد که مصرفکنندگان در هنگام پرداخت با BNPL نگران پتانسیل هزینههای اضافی هستند. بر اساس رابطه موجود بانک با پایگاه مشتریانش، می توان از طریق یک اپلیکیشن بانکی، دیدی 360 درجه از خطوط اعتباری کلی در مقابل درآمد به مشتریان ارائه داد. این نمونه دیگری از خدماتی است که شرکتهای BNPL به سادگی نمیتوانند ارائه دهند، زیرا آنها روابط بانکی گستردهتری با مشتریان خود ندارند.
با ارائه عملکرد BNPL از طریق محصولات موجود کارت و کیف پول دیجیتال، بانک ها می توانند جایگزینی برای Klarna، AfterPay و سایر پخش کننده های BNPL به مشتریان ارائه دهند. علاوه بر این، بانکها با افزودن BNPL به گستره محصولات موجود خود، گام دیگری به سوی رقابت با طرحهای کیف پول دیجیتالی به اصطلاح «پرداخت غولپیکر» که از ایالات متحده و آسیا میآیند (به GooglePay، ApplePay، WeChatPay و AliPay) برمیدارند. این کیف پول ها در حال آماده شدن برای ارائه محصولاتی هستند که در طول تاریخ، استان بانک ها بوده اند: کارت، وام، بیمه، تسهیلات اضافه برداشت و غیره. عملکردهای BNPL جریان درآمد دیگری را برای بانک ها فراهم می کند، انتخاب مشتری و در نتیجه وفاداری آنها را افزایش می دهد. مانند هر چیز دیگری، حرکت به سمت BNPL همچنین نشان دهنده تمایل بانک برای تغییر مدل کسب و کار خود برای برآورده کردن انتظارات مشتریان در عصر دیجیتال است.
عملکردهای BNPL جریان درآمد دیگری را برای بانک ها فراهم می کند، انتخاب مشتری و در نتیجه وفاداری آنها را افزایش می دهد. مانند هر چیز دیگری، حرکت به سمت BNPL همچنین نشان دهنده تمایل بانک برای تغییر مدل کسب و کار خود برای برآورده کردن انتظارات مشتریان در عصر دیجیتال است.برای دههها، بانکها به لطف تخصص مدیریت ریسک و وضعیت تنظیمشده خود، در ارائه یک منبع مطمئن و مطمئن برای مصرفکنندگان سرآمد بودهاند. آنها همچنین از مزیت داشتن روابط با مشتری و نگهداری اطلاعات اعتباری مشتریان خود برخوردار هستند. با این حال، آنها اکنون با چالشی از سوی رقبای فناور زیرک و کاملا دیجیتالی و توانمند در نوآوری روبرو هستند. برای رویارویی با این چالش، بانکها به شریکی با تخصص فنآوری نیاز دارند تا به آنها کمک کند تا سریعاً وارد بازار شده و بر آنچه بهترین انجام میدهند تمرکز کنند: تعامل با مشتریان و ایجاد روابط موجود خود به عنوان یک ارائهدهنده مورد اعتماد. نسیبا میتواند این شریک قابل اعتماد برای بانک شما باشد.